Az oldal tanácsadással nem foglalkozik! A blogban a saját tapasztalataimat, saját véleményemet írom le, útmutatásnak semmiféleképpen sem tekintendőek! Senkit nem szeretnék lebeszélni/ rábeszélni semmire! Aki az itt leírtakat alkalmazza, azt saját felelősségére tegye, mert én felelősséget nem vállalok!

2012. január 3., kedd

Diétával fiatalodsz, alkoholtól jobb a memóriád - tudományos tények

Most futottam bele 2 cikkbe, az egyik még kapcsolódik is a bloghoz :)

Tehát van egy cikkünk, hogy Mi történik az aggyal, ha kevesebbet eszünk? Ha jól értelmezem, akkor a 70%-os kalóriabevitellel (épp annyi, mint az enyém) jobban tud koncentrálni az ember. Ilyenkor jön a kritika, hogy "dehogyis, ez hülyeség, hát nem kap elég tápanyagot az agy, hát hogy tudnál jobban koncentrálni?!" Nos a válasz erre az, hogy ha telezabálod magad (pláne zsíros, nehéz más szóval tipikus magyar kajával), akkor a szervezeted az energiád nagy részét az emésztésre fogja felhasználni, így az agynak már nem sok minden marad, és jöhet a gazdálkodj okosan. Az az életkép gondolom mindenkinek megvan, főleg így karácsony után, hogy a nagy kajálások után elfáradsz, és jól esik aludni egyet. Na ez ezért van!
Szóval csak ügyesen és okosan emberek, csökkentett kcal - de figyelve a fehérje, zsír és szénhidrát mennyiségekre/arányokra. Remélem amúgy mindenkinek kezd már világossá válni, hogy ez valóban tudomány,  komolyan oda kell rá figyelni és nem merül ki annyiban a dolog, hogy "egyél kevesebbet, mint egy viziló". 

A másik cikk most inkább a vizsgaidőszakhoz kapcsolódik, ti. a japánok megmondták a tutit: az alkohol javítja a memóriát.  Ehhez nagyon hozzáfűzni nem tudok mit,  csak annyit hogy akkor én most lemennék a pincébe a borkészletért, és előjegyeztetném magam egy új májra is.

Itt jut eszembe: délelőtt voltam a házi orvosomnál, hogy Csókolom, tessék már nekem adni beutalót *szempillarebegtetés*. Adott is a drága, nem csak kardiológiára, hanem neurológiára, mert megkérdezte, hogy tudom-e mitől van a kiújuló ritmuszavar-én rávágtam, hogy stressz, ő meg mondta, hogy oké akkor a probléma forrását kéne megszüntetni, szóval menjek neurológiára (is). Jó tudni, hogy (családon kívül is) van még normális orvos! :)

2 megjegyzés:

  1. Jó, hogy te ezt pozitívan fogtad fel, sokan megsértődtek volna, hogy "nem vagyok én hülye", pedig tényleg jó ötletnek tűnik a probléma gyökerét kezelni a tünet helyett.

    VálaszTörlés
  2. Én ezt várom el egy orvostól, hogy ne tüneti kezelést csináljon, hanem keresse meg a probléma gyökerét és azt kezelje :) Egyébként meg tudom, hogy hülye vagyok :) Ha ezt tudjáék kezelni, akkor annak csak örülök :D

    VálaszTörlés