Az oldal tanácsadással nem foglalkozik! A blogban a saját tapasztalataimat, saját véleményemet írom le, útmutatásnak semmiféleképpen sem tekintendőek! Senkit nem szeretnék lebeszélni/ rábeszélni semmire! Aki az itt leírtakat alkalmazza, azt saját felelősségére tegye, mert én felelősséget nem vállalok!

2011. december 22., csütörtök

14. nap (csütörtök) + előrehozott karácsony = tudathasadás

A mai nap a legkevésbé sem alakult úgy, ahogy kellett volna. Kezdve azzal, hogy megint 9kor másztam ki az ágyból, folytatva azzal, hogy tízóraira nem volt sonkám, szóval ott 1 kaja kimaradt, és egyből jött az ebéd. Aztán jött egy egészen jó periódus, uszi és edzés (396 KCal) rendben lement ( felétől megint személyi edzés jelleggel :) ) Aztán a vacsi, aminél is a család vígan majszolja a rántott sajtot, én meg ugye a 10 dkg sonkámat és extrudált kenyeremet. 2 hete az ízvilágom kimerül a rostonhúsban, extrudált kenyérben, sonkában tojásban mentes vízben és a kávéban. Nincs mit szépíteni, előre hoztam a karácsonyi "bármitehetszEZZZZAZZZZZ"-t, és vacsira én is beburkoltam egy rántott sajtot. 
Közel sem állok most a megboruláshoz, de komolyan mondom, ha nem jönne most a karácsony, és nem lenne kibúvó, hogy most jön 3 nap, amikor bármit ehetek, akkor könnyebben megálltam volna. 
Kicsit amúgy tudathasadásos állapotban vagyok. Egyrészt az van, hogy nem érdekel, mert szépen menetelek előre, 100%ban odafigyelek arra, hogy minden sínen menjen (ebből 90% meg is valósul), és ennyi belefér, sőt kell ahhoz, hogy ne menjek mások agyára, mert begolyózok. 
Másrészt viszont nem fér bele, mert erről szól a program, hogy 70 napon keresztül keretek közé vagyok szorítva, és pontról pontra mindent be kéne tartanom. Csakhogy ez így látványosan nem megy, egyre több a félrelépés, kajakihagyás - hülyét magamból meg nem szeretnék csinálni. Az meg hogy magamat vagy másokat áltassam azzal, hogy minden szép és jó és rendben megy nem igazán célom. Szóval most forog a fejemben egy olyan forgatókönyv, hogyha megszabadultam az utolsó dkg feleslegtől is, akkor visszatérek a tudatos táplálkozásra (kalória, fehérje, szénhidrátmennyiséget megtartva) és úgy folytatom a "programot". Ez még nem biztos, leginkább attól függ, hogy ezt az állapotot mikor érem el és akkor milyen állapotban leszek (mentálisan). Szóval ez még csak kérdőjeles. Az viszont tuti, hogy 20. nap környékén diétát fogok cserélni, mert ez az ízmentes dolog, ill. hogy gyakorlatilag 4 ízt érzek 2 hete, ezt idegi bezsongás nélkül még max 1 hétig bírom. A kaja miatti kiborulás meg a legkevésbé sem kívánatos dolog a vizsgaidőSUCKban. Ezt majd még le kell ülni, ki kell számolni megint mindent, és a modellbe már a minél változatosabb ízvilágot is be kell venni (erre nincs valami csudiszupi csillivilli program, mint a gretl vagy spss, aminél csak bedobálom az adatot ő meg kiadja az outputot néhol cuki grafikonnal kísérve???). Nem lesz egyszerű a dolog, de saját  és közvetlen környezetem érdekemben muszáj lesz itt valamit változtatni, különben komolyan begolyózok.

Ha a Lifetiltes Benedek Bence ezt most olvassa, akkor valószínűleg már az ereit vágva zokog, hogy még 1 liba, aki nem bírja végigcsinálni.. Az egészben az a szomorú, hogy teljesen jogos, és igaza van. Mondjuk azt gyorsan tisztázzuk le, hogy nekem nem az a célom, hogy neki megfeleljek, meg mutassam neki, hogy márpedigénakkorismegcsinálom. Nem miatta, és nem más miatt csinálom, hanem magam miatt. És éppen ezért nem fogom összeroppantani magam. Persze, ha végigcsinálom, akkor halhatatlannak fogom magam érezni, és bárki bármit rak elém, röhögve fogok neki és csinálom végig, hisz túléltem már ettől nehezebbet is. De ha elértem a célom, azaz 1. feszes és lapos és kőkeményen izmos lesz a hasam 2. elértem a kitűzött centiket (kiló nem érdekel, kinézetre megyek, nem mérlegre) 3. feljavítottam az állóképességemet, akkor én ott hagytam abba az egész programot, és térek vissza a rendes életembe azaz a SOK ÍZŰ tudatos táplálkozáshoz és a heti 2-3 edzéshez. (Ez egyébként már nagyon nincs messze, holnap reggel jön a mérés, akkor már én is okosabb leszek.)

Egy mondatban összefoglalva: ha azt érzem hogy összeomlok, mert nem bírom a diétát akkor azonnal abbahagyom. Ennyit nem ér meg. De nyilván különbséget fogok tenni az apró, kis szenvedések és az igazi összeomlás között. 

9 megjegyzés:

  1. Ha feladod a lifetiltes étrendet, az elveit azért tartsd meg, mert az kb. minden diéta alapja. A diétádat összerakhatod te magad is, úgy, ahogy neked jó, csak a napi kalórialimitet ne lépd túl. Ezt egy "csilivili" excel táblázatban egész jól lehet vezetni :)

    VálaszTörlés
  2. Ez egyértelmű, május óta tartom az elveit, kalórialimit meg szintén egyértelmű, hogy marad :) A csillivilli program meg ahhoz kellett volna, hogy ne nekem kelljen órákat sakkozni a kcal táblázat fölött, hogy a diétában megmaradjanak az értékek (kcal, fehérje, CH). De hogy a bölcs ismerőseimet idézzem: " a nehéz élet sosem egyszerű" :)

    VálaszTörlés
  3. Ha május óta tartod az elveket, akkor szerintem percek alatt kisakkozod ezeket a számokat, csak próbáld meg :)

    VálaszTörlés
  4. Ha csak a KCal tartalmat kéne nézni, percig nem problémáznék, de így hogy a fehérje is belép a modellbe, így már bonyolultabb, azokat még annyira nem tudom... bár már ott is kezdek rutinossá válni :) De még nem is biztos, hogy lesz változás... ki tudja :)

    VálaszTörlés
  5. A kcalban én is kb. képben vagyok, de azt pl. nem tudom, hogy mire jó - ha nem vagyok cukorbeteg -, ha számolom a fehérjét és a szénhidrátot, és hogy mi ezeknek az ideális aránya. Nyilván nem jó, ha az 1200 kcalt 12 túrórudiból rakom össze - pedig erősen fontolgattam korábban :) -, mert éhes lennék mellette, de ha eszek ebédre csirkemellet, vacsorára csirkesonkát, akkor a többi kb. jó kellene hogy legyen, vagy nem? Ezzel kapcsolatban igazán kiokosíthatnál :) akár egy külön poszt keretében is.

    VálaszTörlés
  6. :) Hú hát leírnám nagyon szívesen, de szerencsére ezt már előttem lifetilten megtették a tudatos táplálkozás 1-2ben. Ott szerintem szépen, világosan le van írva minden, amit tudni kell. De ha valami nem világos, vagy nincs leírva, akkor még a http://www.tesztoszteron.hu -t tudom ajánlani. Ha ott sem találsz választ (vagy nincs kedved végigolvasni, akkor küldj egy e-mailt :) )

    VálaszTörlés
  7. Átolvastam újra a lifetiltes bejegyzéseket. Ha összeraksz olyan diétát, amiben számolod a fehérje, szénhidrát, zsír arányokat is, légyszi, tedd ki! Én maradok a kalória számolásánál, lehetőleg minél kevesebb szénhidráttal, további sakkozásokhoz nincs kedvem :(

    VálaszTörlés
  8. :) mindenképpen! Januárban tuti jönni fog egy - bár az anyára lesz szabva, és több kalória lesz benne. De mivel ott mindent nekem kell majd kiszámolni, ezért ott a kaják mellett a kcal,fehérje CH mennyiség is fel lesz tüntetve + adagok mellett - az hátha segít majd :) Plusz ha már Anyának csinálok egyet, lehet magamnak is összeállítok egyet - ha legalább ilyen jó lesz, mint a mostani, akkor azt fogom csinálni, és akkor azt is posztolom :)

    VálaszTörlés