Az oldal tanácsadással nem foglalkozik! A blogban a saját tapasztalataimat, saját véleményemet írom le, útmutatásnak semmiféleképpen sem tekintendőek! Senkit nem szeretnék lebeszélni/ rábeszélni semmire! Aki az itt leírtakat alkalmazza, azt saját felelősségére tegye, mert én felelősséget nem vállalok!

2012. január 23., hétfő

45. nap (hétfő)

Na vége a vizsgáknak, de ez korántsem egyenlő azzal, hogy mostantól van időm. Tudniillik utolsó évben van egy olyan jó dolog az egyetemen, hogy szagkdolgozat. Ehhez tartozik egy olyan tárgy, hogy Szakdolgozat konzultáció I., amit én a volt dékánhoz vettem fel.. Maradjunk annyiban, hogy követel és van 3 napom arra, amire egy hét is kevés lenne. Mindegy, én csesztem el, szeptember óta tudom mit kér (nagyjából). Csak azt nem hittem, hogy ennyire véresen komolyan gondolja ezt az aláírás dolgot, és komolyan csak akkor adja meg, ha kisebb regényt írok neki (míg másoknak elég egy 1 oldalas kutatási terv).. Mondjuk egy ex-dékántól mégis mit vártam?? Tehát ismét a tudtam, csak nem sejtettem szituáció van megint (saját magam szívatásával fűszerezve...)

Na de a lényeg: ma kidugtam az orrom az első igazi futásra. Ennek az útvonala: 


GoogleMaps útvonaltervezője szerint ez kereken 2 km.. 
Ezt én 12 perc 24 másodperc alatt tettem meg, és 109 Kcal-t égettem el, miközben a legalacsonyabb pulzusom 110 volt (ja igen, itthon bemelegítettem), de megütöttem a 189-et is. Jó volt újra ilyen szép nagy számot látni :) 
A kinti hőmérséklet 7°C, köszönjük, hogy minket választott és ez okozta a vesztemet. Meg az, hogy nem tudtam normálisan (orron be, szájon ki) lélegezni. Ennek most az az eredménye, hogy már fáj a torkom, szürcsölöm a teát, és csak remélem, hogy megúszom ennyivel. Esetleg még egy kis rekedtség belefér (imádom, amikor olyan a hangom, mint egy bukott jazz énekesnőnek!), de újabb betegség már nem hiányzik, az idényre elég volt ez az egy takonykór, köszönöm szépen. 

Szóval a légzéstechnikán  még javítani kell. Vagy az is egy megoldás, hogy csökkentek a tempón, és csak kocogó/lassú futó tempót veszek fel, hogy a felénél ne érezzek egy körfűrészt a torkomban. A tempó csökkentéséhez viszont a zenetárat kell lecserélni. Na ez mondjuk kihívás lesz, hogy lassú, de ütemes és impulzív zenéket gyűjtsek össze.. De csak megoldom valahogy. 
Mai futáshoz amúgy ezek a zenék adták a talpalávalót lendületet:
Puff Daddy - Come with me(Godzilla) (Led Zeppelin Kashmir cover,)

Na muszáj lesz ezektől picit lassabbakat találni (bár talán Kashmir maradhat), mert február 26 RunTilt, ahol azon kívül, hogy fulladás nélkül kéne lefutni az 5km-t, valahol élmezőnyben szeretnék beérkezni. De először tudni kéne 5km-t lefutni.. Aztán jöhet a tempónövelés. 
De érkezett hozzám egy felkérés is, hogy "ha mész futni, szóljál már, mert én utálok egyedül futni". A probléma ott kezdődik, hogy a delikvensünk 10km-t röhögve fut le.. Hogy mindkettőnknek eredményes legyen a futás, egyelőre úgy lenne kivitelezhető, hogy ő lépésenként 2x körbefut engem, és így haladunk... 
Vagy ha szimplán csak kérhetnék mondjuk olyan 10-15°C-t (így a szerdai hőmérséklet-csökkenés előtt), mert igazán a torkom miatt álltam meg 2 km-nél, nem azért mert izomzatilag/tüdőleg (?? biztos, hogy nincs ilyen szó..) nem bírtam. Vagy legalábbis most így gondolom, aztán majd kiderül a jó időben. 

Zárásként csak annyit, hogy mindig meg tud kacagtatni, hogy az emberek milyen szinten képesek megbámulni egy futó embert :) Külön élvezet nyáron a Divinus Hotel***** teraszán tespedők előtt elfutni :) Már alig várom :)

4 megjegyzés:

  1. Most jut eszembe, hogy van egy ilyen 'step-by-step' futós edzős ütemtervem hosszútávfutásra való felkészüléshez. Hátha az 5km-re való tréninghez is jó lesz! Legkésőbb csütörtökön át tudom küldeni, persze ha igényt tartasz rá.

    Különben is kíváncsi lennék rá, hogy működőképes edzésterv-e. Már terveztem kipróbálni, de valamiért csak a tervig jutottam :D:D:D

    Török

    VálaszTörlés
  2. jöhet persze, köszi :) Tesztelem nagyon szívesen :) Bár pont most regisztráltam nikeplus.com-on és csináltam magamnak ott egy edzéstervet. De nincs kizárva, hogy egyszerre többet csináljak :)

    VálaszTörlés
  3. nem tudom, mióta futsz, vagy futottál-e régen, én mnemrég kezdtem, így mondhatom, tapasztalat...nekem még sosem fájt semmim a hidegtől, pedig volt -6 is (kb.), viszont egy normál, nekem még jó, nem lihegős tempóval kezdtem, 100 méter volt először egyben, rá pár hétre 5 km egyben:) most utoljára meg 10, úgy, hogy szeptemberben kezdtem, de aktívan, tehát rendesen, heti többször novembertől.
    ne menj rá a tempóra. az észrevétlenül fog fejlődni. menj rá a távra, határozd el, hogy ma lefutsz 3-at egyben, jövőhéten 4-et, később 5-t, utána ráérsz az időn javítani. runtiltről: ahhoz, hogy az élmezőnyben végez, nem lesz elég egy hónap, hidd el. ne ez vezessen:) hacsak, mondom, amúgy nem futó vagy, aki kihagyott 1 évet:)

    VálaszTörlés
  4. Nyáron futottam, de akkor is csak ilyen 2 km-ket, heti 2-3x kb.
    Arra tudok tippelni, hogy mivel te szeptemberben kezdted a futást, ezért neked szépen hozzászokott a szervezeted a hideg levegőhöz, plusz jól veszed a levegőt. 100%ig biztos vagyok benne, hogy a rossz légzés miatt fájdult meg a torkom.
    A tempó most nem volt tényező, olyan ütemben futottam, amilyenben jól esett/amilyen tempót a zene diktált. Csak ez most nekem stresszlevezető futás is volt - ezért nyilván a düh kiadása is begyorsított. Nyáron ettől valamivel lassabb voltam.
    Első körben én is a távot szeretném növelni, aztán ha már ez megvan, akkor jöhet az idő tényező a modellbe.
    Runtilten nyilván nem fogok élmezőnyben végezni - ott a fő cél inkább az, hogy az 5 km-es táv után ne kelljen elföldelni :) Az csak hirtelen felindulás volt :)

    PS.: Köszi a tippeket! :)

    VálaszTörlés